Sketsa 6 Jahanam dan Penderhaka dalam Negara

AL-Fatihah buat Allahyarham Tan Sri P Ramlee, Allahyarham Sudin dan Allahyarham Datuk Aziz Sattar. Dunia perfileman yang amat Meletop buat sekian lamanya. Admin tidak pasti berapa kali filem Allahyarham diulang tayang sampai detik ini. Mungkin sudah 1000 kali ulang.

Apa yang admin ingin kongsikan kenapa Allahyarham Datuk Aziz Sattar selalu mengulang-ulang filem 6 Jahanam dan yang keenamlah yang paling jahanam. Admin mengerti maksud tersirat Allahyarham Datuk Aziz ketika ditemubual dan ianya satu pandangan Jauh Allahyarham P Ramlee tentang apa yang berlaku pada negara ini pada masa akan datang. Dan ianya terbukti!

Samada kebetulan atau apa apa aja, itu terserahlah pada Allah Taala. Tuhan yang Maha Mengetahui segalanya. Kerna manusia biasa hanya diberi suatu ilmu dan pengetahuan atas dasar usaha murni manusia itu sendiri. Tiada tolok bandingnya dengan kerasulan para Nabi dan Wali Allah.

Admin Attach Temubual pendek ini di bawah:



Dan admin berpendapat bahwa Media Akhbar Tempatan cuba merosakkan status Allahyarham P Ramlee atas asbab tidak lain tidak bukan kerna politik. "Alif Mim tendang Wau, Sarkes"

Jadi ianya melibatkan satu isu politik semasa yang berpengaruh di zaman Allahyarham P Ramlee. Filem 6 Jahanam juga mempunyai maksud tersirat yang admin sendiri terpaksa mengunci mulut.



Adakah Malaysia masih aman setelah datangnya Pemimpin yang ke-7?
Sama-samalah kita doakan.

-Admin Apa Apa Aje-

No comments:

Powered by Blogger.